سلاح جنگی

سلاح جنگی
انواح سلاح و مهمات جنگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 1090
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



51654+

      **به نام خدا**

                                       **موشک بالستیک قدر-110/Ghadr-110**

<# FILE_TAGS #>

موشک بالستیک با برد متوسط است که توسط ایران طراحی و ساخته شده است.برخی منابع به برد 2500 تا 3000 کیلومتری این موشک اشاره کرده اند با این تفاسیر این موشک توان ضربه زدن به دورترین نقاط اروپا را داراست و بیش از 70 درصد اسیا را در تیرس توان موشکی ایران قرار می دهد.

ایران این موشک را اولین بار در رژه نیروی مسح خود در سالروزه  حمله عراق به ایران به نمایش جهانیان گذارد.

قدر-110 نسخه ی بهبود داده شده ی موشک معروف ایرانی شهاب 3 است.این موشک بر خلاف شهاب 3 از موتوری 2 مرحله ای بهره می جوید که توانایی رسیدن به بردی 2500 تا 3000 کیلومتر را برای ان فراهم می اورد.اعتقاد بر این است که موتور اول این موشک سوخت مایع و موتور دوم این موشک از سوخت جامد بهره می برد.

ایران در سال 2005 میلادی طراحی موتور جدیدی با سوخت جامد را به پایان رساند و بنابر منابع نا معتبر احتمالا از این موتور در طراحی گروهی از موشک ها از جمله Ghadr-110,Ghadr-110A,Ghadr-101 مورد استفاده قرار گرفته است.

البته برخی از وجود دو نسخه از موشک قدر نام برده اند که نسخه دوم ان با نام Ghadr-110 A  نامگذاری شده و از موتوری سه مرحله ای سود می برد.از دیگر تفاوت های این نسخه و نسخه A این موشک می توان به طول 19 الی 20+ متری این موشک نسبت به طول 17.5 متری نوع اول اشاره کرد.

منابع غربی طبق سیاست خود موشک قدر را به یک موشک چینی با نام M-18 ارتباط داده و قدر-110 را نوع ارتقا داده شده این موشک چینی معرفی کرده و اعلام داشته موشک های شاهین پاکستان هم در زمره ی این گروه از موشک ها قرار می گیرند.

موشک قدر-110 قابلیت مانور  بهتری را نسبت به شهاب 3 دارا می باشد و زمان آماده سازی آن برای شلیک نسبت به نسخ های اولیه شهاب 3 پایین تر بوده و در حدود 30 دقیقه می باشد در حالی که در نسخه های اولیه شهاب این زمان بالغ بر چندین ساعت بود. سر جنگی این موشک ماسوره انفجاری، ضربتی و مجاورتی است و به صورت عمود پرواز شلیك می‌شود.

بسیاری از منابع غربی این ساخت این موشک را تلاش مخفیانه ایران برای تولید شهاب 4 و دستیابی به موشک هایی با برد بلندتر عنوان ساختند اما ایران این اطلاعات را بارها تکذیب و عنوان کرده است که برنامه ای برای تولید موشک هایی برا برد بیشتر از 2000 کیلومتر را ندارد.

این موشک به همت متخصصین داخلی و در صنایع موشکی شهید همت طراحی و تولید شده است.

نظر نویسنده:

با اینکه مسئولین وزارت و صنایع دفاعی ایران بر برد 2000 کیلومتری موشک های ایرانی تاکید می کنند ولی از شواهد موجود می توان نتیجه گرفت ایران برای دستیابی به موشک هایی با برد بالای 3000 کیلومتر قدم های بلندی را برداشته و توانایی رسیدن به برد 6000 کیلومتری را دارا میباشد.با توجه به ساخت و استفاده از موشک چندکلاهکه(MIRV) نظیر فجر-3 استفاده از این نوع کلاهک در دیگر موشک های ایرانی دور از ذهن نیست.ساخت موشک های متفاوت با بردی تقریبا یکسان شاید ترفندی از سوی ایران برای فریفتن کشورهای غربی و آزمایشات موشکی جدید در سایه ی نام هایی متفاوت با برد هایی یکسان باشد.از این قبیل موشک ها می توان به موشک جدید معرفی شده توسط ایران با نام عاشورا اشاره کرد.

 شایان ذکر است با توجه به آزمایش جدید موشکی ایران و پرتاب اولین کاوشکر به فضا توسط جمهوری اسلامی ایران میتوان بر رسیدن به برد 4000 کیلومتری و بیشتر موشک های ایرانی سهه گذاشت.

 

خصوصیات   Ghadr-110                                                 Ghadr-110A

عملكرد: موشك بالستیک میانبرد(IRBM)

سازنده: صنایع موشکی شهید همت

كشور سازنده: جمهوری اسلامی ایران

پیشرانه: موتور 2 مرحله ای/مایع-جامد/                                           موتور 3 مرحله ای

طول: 17.5 -  19 متر /                                                                    19 -  20+ متر

قطر: 1.4  متر

وزن پرتاب: +25000 كیلوگرم                                                 

برد: 2000 - 2500 كیلومتر                                            

سیستم هدایت: نامشخص

سر جنگی: تک کلاهکه

كلاهك: 550-1150 کیلوگرم                                                          550-760 کیلوگرم

سال ورود به خدمت: 2007

 
                       
                               ** موشک فجر3**

  <# FILE_TAGS #>

 موشک "رادارگریز" توسط ایران که به گفته مقام های ایرانی قادر به "هدف قرار دادن چند هدف به طور همزمان است"، وزارت خارجه آمریکا می گوید این آزمایش نشانگر آن است که ایران درحال دنبال کردن "یک برنامه نظامی پرخاشگرانه" است.
روز جمعه سردار حسین سلامی، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در جریان برگزاری یک مانور دریایی، اعلام کرد که ایران این موشک جدید را که "فجر 3" نام دارد با موفقیت آزمایش کرده است.
وی گفت: "این موشک به طور همزمان می ‌تواند چند هدف را مورد اصابت قرار دهد و از كمند موشک ‌های ضد موشک هر دشمنی با دقت بالا عبور كند. این فناوری بر مبنای گریز از سیستم‌های دفاع ضد موشک و گریز از رادار‌ طراحی شده است."
آدام ارلی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت این حرکت "نشان می دهد که ایران یک برنامه نظامی خیلی فعال و پرخاشگرانه را دنبال می کند."
وی افزود "برنامه آنها شامل تلاش برای توسعه سلاح های کشتار جمعی و همچنین سیستم های پرتاب آنهاست".
ایران هم اکنون به خاطر برنامه جنجال آفرین.اتمی خود که اصرار دارد صرفا با مقاصد 
 صلح آمیز توسعه داده می شود تحت فشار جامعه بین المللی است شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه بیانیه ای در مورد پرونده اتمی ایران که یک ماه قبل به این شورا فرستاده شده بود صادر کرد و در آن از ایران خواست غنی سازی اورانیوم را معلق سازد.
آقای ارلی گفت: "فکر می کنم موضعگیری نظامی ایران، تلاش هایش برای توسعه نظامی، باعث نگرانی جامعه بین المللی است، همانطور که شواهد آن را در اجماعی که در مورد برنامه اتمی این کشور و همچنین سایر نگرانی های عدم گسترش تسلیحاتی شاهد هستید می بینیم."
قابلیت تقسیم
حسین سلامی، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، درباره مشخصات و قابلیت های موشک فجر 3 گفت: "كلاهک این موشک قادر است روی هر موشكی با هر برد متغیری نصب شود و محدودیتی در بر ندارد و چون برد آن متغیر است، به نحوی كه موشک بعد از جدایی از كلاهک به چند موشک كوچکتر تبدیل می شود، قادر است در آن واحد چند هدف متحرک را مورد اصابت قرار دهد."

 


و اینك نسل جدیدی از سری موشكهای زمین پایه ی بالستیك

 

موشك زمین به زمین 

 

**سجیل**

 

 

(ساخت صنایع دفاع)

 

ساعاتی پس از آزمایش سجیل "اوزی روبین" مدیرسالهای اخیر سازمان دفاعی موشك های بالستیك اسرائیل در مصاحبه ای گفت: این موشك كاملا جدید است. برخلاف دیگر موشك‌های ایرانی، موشك سجیل به فناوری موشكی هیچكدام از موشك‌های كره‌شمالی، روسیه، چین، یا پاكستان هیچ شباهتی ندارد. این موشك نشان دهنده جهشی قابل ملاحظه در توانمندی‌های موشكی ایران است.او گفت : صرفنظر از موفقیت این آزمایش، این موشك ایران را در قلمرو كشورهای دارنده موشك‌های چند مرحله‌ای قرار داد كه این به معنی آن است كه آنها در راه دسترسی به توانمندی‌های موشك های  بالستیك قاره‌پیما هستند. شبكه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد كه موشك جدید ایران از سوخت جامد مركب استفاده می‌كند و بر خلاف موشك شهاب 3 كه فقط به صورت عمودی پرتاب می‌شود، سجیل می‌تواند در "زوایای مختلف" شلیك شود.

 موشك سجیل به عنوان یك موشك چند مرحله ای با قابلیت پرتاب از زوایای مختلف ، صنایع موشكی كشور را در مرحله جدید ی قرار داده است. این موشك دومرحله ای دارای دو موتور سوخت جامد مركب بوده  و از قابلیت های مطلوبی برخوردار است. از ویژگی های این موشك می توان به  سیستم پرتاب آن، و  سرعت بالابرای استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب ذكر كرد. تمامی مراحل طراحی و ساخت موشك سجیل و سكوی پرتاب آن به دست متخصصان وزارت دفاع صورت گرفته است. بایستی گفت ، كه انجام این آزمایش موشكی در چارچوب دكترین و راهبرد بازدارندگی دفاعی و فعالیت های متعارف موشكی جمهوری اسلامی ایران و صرفا با اهداف دفاعی صورت گرفته است. سرعت بالادر عملیاتی شدن این موشك را به عنوان دیگر خصلت سجیل می توان ذكر كرد. این موشك در زمان بسیار كوتاهی آماده شده و لانچر آن نیز می تواند بلافاصله پس از پرتاب آن، با سرعت منطقه شلیك را ترك كند.

  موسسه مطالعات دفاعی جینز در خبری نوشت : تصاویری كه از تلویزیون ایران پخش شد آشكارا یك موشك دو مرحله‌ای با یك سیستم هدایت‌گر در مرحله دوم و یك سیستم كلاهكی ورود مجدد به جو را كه خاص موشك‌های شهاب ‌٣ است نشان داد. با این حال به نظر می‌رسد قطر موشك سجیل از قطر‌١/٢٥ متری شهاب بیشتر است . حال مطلبی كه بسیار آشكار می باشد ، اینست كه مانند این نوع موشك نه در روسیه ، نه در كره شمالی و نه در هیچ كشور دیگری مشاهده نشده است .

<# FILE_TAGS #>"                         موشك بالستیك زمین به زمین "سجیل"

مشخصات فنی:

نام موشك :  سجیل

نوع : میان برد

سیستم اجرا : دو مرحله‌ای با یك سیستم هدایت‌گر در مرحله دوم و یك سیستم كلاهكی ورود مجدد به جو

زاویه پرتاب : از همه جهات

برد : 1990 كیلومتر

كشور سازنده : جمهوری اسلامی ایران      

           


**موشك بالستیك برد كوتاه **

 

**فاتح ۱۱۰**

 

موشك فاتح-110 یكی از پیشرفته ترین موشك های بالستیك برد كوتاه است كه با دقتی 10 متری قدرت زیادی در نبرد های نزدیك به نیروهای مسلح میبخشد.این موشك بردی 200 كیلومتر در نوع اول و 250كیلومتری در نوع دوم دارد.

این موشك از نوع موشك های بالستیك با برد كوتاه می باشد..فاتح  از یك موتور یك مرحله ای با سوخت جامد برخوردار است ,همچنین قدرت هدف قرار دادن اهدافی در 200 كیلومتری را دارامی باشد. در  سال 2002 تست نهایی خود را با موفقیت به پایان رسانیده است .این موشك از راداری داخلی برای هدایت  استفاده میكند. فاتح 110 توانایی حمل كلاهكی به وزن 500 كیلوگرم را داراست.طراحی اولیه این موشك در سال 1997 شروع شد و در سال 2002 وارد خدمت گردید.

نم<# FILE_TAGS #>

خصوصیات فنی : موشك بالستیك
سازنده : سازمان هوا وفضای جمهوری اسلامی ایران
پیشرانه : موتور سوخت جامد یك مرحله ای
طول  : 8  متر
وزن :3.450   كیلوگرم
برد:  ۲۰۰ كیلومتر
سامانه هدایت موشك :رادار داخلی
محدوده خطای تعریف شده :۱۰ متر
وزن كلاهك : 500 كیلوگرمی 
چگونگی پرتاب : لانچر ثابت
زمان ساخت : 1997
ورود به خدمت :2002  




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:, توسط علی عبدلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :